Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Ik heb ondervonden hoe Kosmos tewerk gaat. In de Brugse afdeling van de voorloper van LSP was er een poging tot infiltratie door iemand van Kosmos, een rechtse ex-para die luisterde naar de naam Jeroen Mol. Die infiltreerde ons in februari-maart 1996 als ik me niet vergis. Naar aanleiding hiervan schreef hij een uitgebreid verslag wat verwerkt werd in 'Doorzicht', het blad van Kosmos.
Jeroen Mol werd overigens nadien veroordeeld wegens een bomaanslag op zichzelf. Hij had een granaat aan zijn deur bevestigd teneinde een aanslag te ensceneren om Blokbuster te beschuldigen. Gelukkig viel hij al snel door de mand. Jeroen Mol werd voor de rechtbank verdedigd door Mr. Rob Verreycken.
Inzake foto's dan. Ik vermoed dat er ivm die linkse studenten verwezen wordt naar Blokbuster. We hebben bij een marginaal optochtje in Antwerpen recent eens wat foto's gaan nemen. Eerder werden we met Blokbuster verschillende keren per e-mail uitgenodigd door de organisatoren om aanwezig te zijn (wellicht hoopten ze hun credibiliteit te verhogen door aan te dringen op een vermelding door Blokbuster...). Hierop beslisten we om hen eens "een kloot af te trekken" door niet te reageren en gewoon op hun uitnodiging in te gaan  Dat was iets eenmalig en alleszins is het niet onze wijze van actievoeren.
Dat rechts wel iets heeft met het nemen van foto's van linkse rakkers werd vorige week duidelijk bij onze protestactie aan de Antwerpse NSV-meeting. Omdat ze zoveel foto's aan het nemen waren, lieten wij er ook een paar maken. O.a. van één van hun fotografen: http://blokbuster.antifa.net/2004/112ua-4.jpg 
|
mis, dacht dat gasten vooral uit Amada-hoek kwamen. Blokbuster is nog wat te jong daarvoor 
|
Te jong? Dzjeezes, tien jaar geleden werd mij verteld dat m'n linkse opvattingen wel gingen overwaaien en ik kan je geruststellen, het wordt nog altijd in die termen gesteld en wellicht zal dit niet snel veranderen. Misschien besef je het nog niet, maar de Amadezen zijn eind jaren 1970 van naam veranderd. Vandaag is de belangrijkste anti-racistische campagne op vlak van betogingen en acties zonder enige twijfel Blokbuster.