Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2008, 13:19   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
De vraag die mij eerder bezighoudt is wat de Moslims met die kerken gaan doen. Gaan ze de glasramen uitslagen omdat er Christelijke taferelen opstaan? Gaan ze de Christelijke standbeelden die eventueel aanwezig zijn slopen? Ik zou er precies als Moslim toch problemen mee hebben om een eredienst te houden in een gebouw waar de muren nog vol hangen met symbolen van een concurerende religie... Ik ben zelf niet gelovig, maar de Katholieke kunst maakt toch een gigantisch deel uit van onze geschiedenis, en volgens mij gaat een groot deel daarvan verloren gaan indien er Moslims de kerk betreden. Bovendien denk ik ook dat Christenen er ethische bezwaren tegen zouden hebben. Een Kerk gebruiken als parochiezaal bijvoorbeeld, tot daar aan toe, maar je gaat van een ontwijde Moskee toch ook geen varkensslagerij maken...
volledig akkoord.

Misschien even een voorbeeldje van hoe moslims met christelijke symbolen omgaan, zelfs als ze HIER de kerken MOGEN gebruiken om hun hongerstakingen te houden?

je moet er even goed bij stilstaan. Zelf ben ik ook atheist, maar er is nog altijd iets als "eigen cultuurpatrimonium", of mag dat enkel gelden als je de sprookjes nog gelooft ook?

Allah takes over catholic church

open vuurtjes? who cares? (blijkbaar was de man ook nog eens aggressief toen deze foto genomen werd, vandaar de bewogen beelden)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 13:21.
circe is offline   Met citaat antwoorden