Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2008, 16:28   #162
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Ik denk eerde in de zin van: Een politicus die 800.000 stemmen haalt, zal sowieso onderuit gehaald worden. Tindemans haalde ooit 1.000.000 stemmen en werd nooit geen premier meer. Iemand met zulk een gewicht is voor alle andere politici een gevaar, zelf voor zijn eigen CD&V.
Ik denk nog altijd aan een plan B van YLT.
In een zelfstandiger Vlaanderen heeft CD&V veel meer te winnen, denk maar aan hun tentakels : onderwijs, ziekenhuissector, vakbond, boerenbond, UNIZO,... historisch zakken ze ,maar in Vlaanderen kan ze vanuit deze machtsbasis hun politiek gewicht hetzij bestendigen, hetzij uitbreiden , hetzij de teloorgang vertragen.snel weg.
Bovendien is YLT een stugge west-vlaming met niet al teveel gevoel voor humor , snel geïrriteerd, en je trapt hem niet ongestraft in het kruis.
Denk maar eens aan de vernederingen: Milquet laat hem 3, 4 maanden lullen en goede berichten uitzenden, terwijl ze van 11 juni enkel met PS wilde regeren, VHS , die hem in het zadel moet hijsen , ....daarom, denk ik, dat hij zolang mogelijk in de 16 wil blijven om dan te stellen dat hij er écht alles aan gedaan heeft, terwijl het nu al duidelijk is dat dit heilloos is.
VLD zal afgefakkeld worden wegens 8 jaar de problemen laten liggen, in alle scenario's meedoen (de postjes) en nooit de vlaamse kaart getrokken hebben ,enkel er voor de rijken is (72% belastingsschaal naar 50%, notionele intrest, via Reynders fiscale fraude blijven gedogen,...) maar nu Jan en Mie Modaal aan de beurt zijn, is het geld op en liefst tot 65 jaar werken.

Spa heeft 20 jaar alles laten verrotten.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 13 mei 2008 om 16:33.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden