Volgens verscheidene studies hebben de meeste vissensoorten een geheugen dat niet veel verder reikt dan tien seconden.
Na gisteren Ter Zake gezien te hebben, moest ik toch onwillekeurig denken aan parallellen met onze eigen politici.
Stevaert zat er zijn praatje "links-progressieve frontvorming van SP.A-Groen! tegen rechts-conservatieve frontvorming van CD&V/N-VA" voor de elfendertigste keer af te draaien, toen Phara de Aguirre hem vroeg of "rechts-conservatief" welk een terecht etiket was voor het Vlaams Kartel, want Yves Leterme was het er niet mee eens zo genoemd te worden.
Waarop Stevaert: "Ja, maar dat zeg ik niet hé, dat zegt Patrick Dewael!"
De Aguirre viel bijna letterlijk van haar stoel en vroeg: "Maar u zei daarnet nog dat het een rechts-conservatief kartel was!"
Stevaert: "Neenee, dat zijn de woorden van Patrick Dewael!"
De Aguirre: "Maar u gebruikt ze wel!"
Stevaert: "Laat me uitspreken! Dat zijn mijn woorden niet, maar van Patrick Dewael..."
Het meelijwekkende schouwspel sleepte even aan en ik dacht het wel gehad te hebben, tot Stevaert bij Polspoel&Desmet een even zielig stukje opvoerde: Eerst het kartel CD&V/N-VA een rechts-conservatief blok noemen, en dan roepen dat het zijn woorden niet zijn....
Is deze man nu écht zo dom, of hoopt hij dat de kijkers ook goudvissen zijn?
|