Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy
Wat zit er achter? Neemt Balkenende wraak voor het affront van de Fitna-zaak?
|
Nee, dat denk ik niet, of ik moet me sterk vergissen.
Wat ik van de zaak begrijp is dat een meerderheid van de kamer voorstander is van het schrappen van het (slapende) artikel over ''smalende godslastering'', terwijl Donner (en nu Hirsch Ballin) dat artikel juist willen aanscherpen. Misschien vond men nu de tijd rijp om eens wat te proberen. Ik denk dat we er nog wel achter komen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy
Losgeslagen... Een losgeslagen hond schiet men neer. Een losgeslagen mens sluit men op. Wat te doen met een losgeslagen ambtenaar die macht over leven en vrijheid heeft? Hoe kan het staatsapparaat zulk een gevaar dulden?
|
Niet. Als het aan die OvJ ligt, dan moet hij weg.
Wat mij opvalt is die buitenproportionaliteit. Dat iemand aangifte doet tegen een cartoon, dat een meldpunt dat verplicht moet onderzoeken en voor de rechter wil brengen begrijp ik en is een normale gang van zaken. Maar men kent de auteur en de cartoon is al gepubliceerd. Aangezien je ook nog eens alleen strafbaar kunt zijn van zaken die je openbaar hebt gemaakt (gepubliceerd hebt) begrijp ik niets van de tien agenten, het verhoor en het inbeslagnemen van de computer. Een dagvaarding was voldoende geweest.