Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2008, 22:05   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Amai Maddox; leuk antwoord hoor maar ik wil hier ook zelf even op ingaan.
Beste Rudy.
Ik wil helemaal niets en voel me niet geroepen wat ook aan of af te vallen; ik baseer me op de talloze gesprekken met moslims zelf in moskees en verenigingen over dit onderwerp. Waar klaag en kanker ik eigenlijk???
Is het mijn schuld misschien dat moslims juist omdat ze deze samenleving afwijzen hun eigen onderwijs met islam als basis willen?Als die realiteit je zwaar valt moet je dat gaan uitleggen in moskees in Antwerpen he?

Waar val ik trouwens wat aan?
Ik baseer me op de realiteit; zolang er moslims zijn die islam als totalitaire ideologie zien is er een probleem; omdat religie in het Westen sinds de verlichting geen totalitaire ideologie kan en mag zijn , gelukkig maar!
En ja; ik ontmoette veel meer moslims die de verwachting koesteren dat de samenleving zich aanpast aan islam dan andersom; lees de koran eens dan vindt je het antwoord waarom dit zo is.
Ik vrees dat jij je zoals zovelen heel weinig bewust bent van hoe vele moslims denken; om ooit tot een multiculturele samenleving te komen moet niet alleen jij maar ook zij hun kinderen opvoeden met respect voor andersdenkenden en alleen al dit idee wordt niet direct omhelst door bepaalde stromingen hoor.
Ik heb moslims bijvoorbeeld nooit beledigd maar werd wel met de cristelijke vijand vergeleken en constant waren er pogingen me te bekeren! Jij hebt duidelijk geen idee van de vijandige houding die onder nogal wat moslims te vinden is tegenover alle anders denkenden!Niet komen zeveren he Rudy; jou multiculturele droom om maar wat te noemen delen al te veel moslims absoluut niet. Ik ben blij dat vooral Turkse moslims wel vaak openstonden voor samenwerking met anderen; in Marokkaanse moskees was de situatie vijf voor twaalf; niet de gematigde Marokkaanse moslims( die zijn er ook) maar fanatici winnen daar veld en daar blind voor zijn is met permissie oliedom.
Alice. Een kort en bondige vraag. Wat je daar vertelt, merk je dit ook bij geschoolde moslims ? Soms heb ik de indruk dat je je nogal blindstaart op die meiden van BOEH, mij niet zo onbekend trouwens.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 mei 2008 om 22:06.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden