Discussie: Wetsvoorstel 1
Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2008, 10:22   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1 vraag: Waar gaan we geld vandaag halen om de uitkeringen naar boven te brengen. Besef ook heel goed dat dit mensen zal aanzetten om ook thuis te blijven. Wie gaat dat betalen? De grootverdieners? Heel goed, besef dan ook maar dat er heel wat van die grootverdieners niet meer het risico gaan nemen om zelf iets te ondernemen om dat de eventuele verdiensten niet meer zullen opwegen tegen de risico's die eraan verbonden zijn.

Het enige wat jij teweeg zal brengen is dat er minder mensen zullen bereid zijn om te werken en dat er nog minder zullen bereid zijn om anderen werk te geven. En dat alles omdat sommigen te lui zijn om met hun reet uit de zetel te komen.

Dus kom niet af met de beestachtigheid van onze sociale zekerheid. Het is beestachtig en asociaal om meer uitkeringen te eisen van mensen die nu reeds meer dan 50% van hun inkomen afgeven zodat mensen die niet wensen deel te nemen aan de arbeidsmarkt toch een dak boven hun hoofd hebben.
Je begrijpt wel dat een dergelijke valse toonzetting en getoeter geen normale discussie toelaat.

Ondertussen werk ik wel verder aan mijn harmoniserende, humaniserende wetsvoorstellen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 mei 2008 om 10:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden