Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Ik heb zoals u schreef mij voor verdere informatie naar uw website begeven. Het zal wellicht aan mij liggen maar ik kan er totaal niets vinden over eventuele afspraken die er tussen de N-VA en de CD&V zouden gemaakt zijn.
Betekend dit dat ik niet goed gekeken heb of dat er geen afspraken gemaakt zijn.
|
Inderdaad dit betekent dat u niet goed gekeken heeft.
Citaat:
Dus willen CD&V en N-VA op korte termijn minstens de uitvoering van de gekende Vlaamse resoluties, recent geactualiseerd door CD&V en N-VA. CD&V en N-VA staan garant dat, indien zij toetreden tot de Vlaamse regering, het regeerakkoord uitdrukkelijk het engagement zal opnemen om alles in het werk te stellen om deze resoluties onverkort te realiseren. In woord én daad.
|
(ondertekend door beide voorzitters)
Wat zijn deze resoluties nu eigenlijk concreet(ook te vinden op de N-VA webstek)
Citaat:
En als een grote Vlaamse partij als CD&V het engagement opneemt om samen met ons serieus aan de kar te trekken, dan zetten wij een ongelooflijke stap vooruit in de richting van onafhankelijkheid.
Want wat wil dat zeggen: “de uitvoering van de geactualiseerde Vlaamse resoluties”? Dit wil zeggen dat wij Vlamingen, volledig bevoegd worden gezondheidszorg en gezinsbijslagen, voor werkgelegenheid, voor mobiliteit (inclusief de NMBS), telecommunicatie, wetenschapsbeleid en zelfs een volledig Vlaams beleid kunnen voeren inzake personenbelasting. Daarenboven betekent dit ook nog een verregaande autonomie inzake de vennootschapsbelasting en delen van politie en justitie. Wat Brussel betreft: een gewaarborgde vertegenwoordiging van de Vlamingen op álle Brusselse niveaus, de overdracht van de bi-culturele instellingen, een vermindering van het aantal gemeenten, de verplichte tweetaligheid van de ambtenaren in Brussel (in plaats van de schijntweetaligheid van de diensten, zoals nu).
|