Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...tml#reageerTag
Ben ik de enige die hier een probleem mee heeft ?
Kijk ik heb niks tegen een mooie vergoeding voor geleverd werk. Maar dit soort dingen gaat nu toch wel veel en veel te ver wat mij betreft.
Als ze die toplonen nu eens zouden aan een maximum onderwerpen van 1 miljoen euro per jaar en nog 1 miljoen bij ontslag en eventueel nog mogelijkheid voor een bonus van een half miljoen als de persoon in kwestie aantoonbaar goed werk heeft geleverd (en beter dan jan modaal het zou gekund hebben).
Want uiteindelijk is het de consument/belastingbetaler die die lonen betaalt en dus hebben we er alle belang bij dat die lonen niet te hoog liggen.
|
Da's kapitalisme en de vrije markteconomie voor u. Als men die hoge ontslagpremies zou verbieden met nieuwe regelkes en wetten in Belgie, terwijl het overal elders in europa geen probleem vormt, dan gaan alle "goeie" topmanagers naar het buitenland. De reputatie van belgie zou weeral een deuk krijgen en bedrijven en bedrijfsleiders zullen zich dan wel elders gaan vestigen.
Pas op he, daarme heb ik niet gezegd dat die kerels zulke sommen geld waard zijn he!! Integendeel. Maar bon, het is gewoon een (bijkomend nefast )gevolg van het economisch systeem waarin we beland zijn.
Het zal nog veel erger worden dan dat!