Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43
Het is een geestestoestand, maar ook iets voor na de dood. Als je nu Jezus Christus bewust verwerpt. M.a.w. agape-liefde. Als je dat niet wilt zit je al met een been in de hel. Je kunt nooit gelukkig zijn. Al wat een aards mens hier doet is krijgen wat hij/zij kan. Zo van: wat ik gehad heb heb ik gehad, verder is er niets dan leegte.
|
En alle mensen die nog nooit van jezus chchchchchristus zijn leer hebben gehoord? En dus niet weten wat chchchristus goed en slecht vind? Gaan die ook naar de held? Gewoon omdat ze op de verkeerde plaats geboren zijn en dus nooit met zijn leer geconfronteerd zijn geworden? Je hebt trouwens ook nog steeds niet het voorgaande kunnen weerleggen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido
Als door jarenelang onderzoek blijkt dat het grootste deel van mensen hun handelingen worden bepaald door omgeving, opvoeding, gebeurtenissen of zelfs biologische beperkingen. Hoe kan er dan een hel bestaan? Als God eerst bepaald wat dat goed is, maar daarna sommige mensen het pad naar het goede heel gemakkelijk maakt en anderen niet. Als hij sommige mensen laat misbruiken en verkrachten, als hij sommige mensen laat opvoeden en conditioneren tot vechtmachines, als hij sommige mensen in culuren laat opvoeden die zaken doen die in tegenstrijd zijn met zijn woord, als hij zijn heilige boeken voornamelijk op zeer veel vershcillende wijzen laat interpreteren. hoe kan hij dan mensen straffen die niet 'zijn goede' versie van het leven volgen. Indien een God zoiets van mensen vereist, en hen zoveel beperkingen en kwaadaardiheden in de weg legt, is hij dan zelf niet kwaadaardig voor een deel? Is de schepper waar u dan in gelooft, een God of een duivel?
Als ik al in een God zou geloven, dan is het al zeker niet de God die straft met u naar de hel te sturen? Want wie kan de wreedheid van zo een God weerleggen?
|
Gelooft u in een wrede God? Of gelooft u in een goede God?