Citaat:
GENT/BALEGEM - 'Ze hebben mij 's nachts uit bed gebeld. Of ik een heilbot van driehonderd kilo wou kopen. Natuurlijk!' Guido Meersschaut poseert trots naast het beest dat met een werphengel werd gevangen in de koude zee bij het Noorse Bergen.
In de vissershaven van Bergen (Noorwegen) hangt elke grote visverdeler met het telefoonnummer van Guido Meersschaut aan zijn computer. Iedereen weet dat uitzonderlijk grote vissen meteen kunnen worden aangeboden bij de zeventigjarige vishandelaar uit Ledeberg. 'Ik heb er 4.300 euro voor betaald. Dat is het dier ook waard.'
Het dier werd twee dagen geleden gevangen door een visser met een werphengel. Die man zal wel geschrokken zijn, nadat zijn dobber naar beneden ging. Hij haalde zijn lijn binnen en voelde meteen dat er iets kolossaals aanhing. Met een paar vrienden werd het gevaarte uit zee getrokken.
'Toen ik hem hier kreeg, woog hij zonder ingewanden nog 282kilogram. Het beest moet dus ruim over de driehonderd kilogram hebben gewogen. We hebben het deze ochtend met de heftruck omhoog getild en aan één kant gefileerd. De kop bewaren we. Die gaat naar de universiteit voor onderzoek. Ik zag meteen dat het om een dikke, vette vis ging. Dat zijn uiterst voedzame dieren met bijzonder lekker vlees. Ik verkoop het gewoon aan de klanten hier en een mooi stuk gaat naar het Hof van Oranje in Balegem. Die hebben al vijftig kilo gereserveerd.'
|
voila dit is eens echt binnenlands nieuws zie... Een Heilbot van 300 kilo te koop bij Meerschaut in Ledeberg... Alé vooruit!
Altijd dat gezwans over vlaanderen en een zogenaamde splitsing die in de maak is

...
Wat denken jullie?
edit: oej de foto hierse