Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2004, 13:38   #5
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Citaat:
als de CD&V het niet beter en serieuzer aanpakt dan de VLD, stem ik volgende keer niet op de CD&V Verhofstadthater, u kan mij neit van inconsequentie verwijten
Je hebt echt een groot vertrouwen in die partij. Goed, ik neem je op je woord.

Citaat:
Turkije is inderdaad een hoofdzakelijk Aziatisch land ja, maar dat is nogal een zwak argument om niet te mogen toetreden tot een economische unie
Dat vind ik helemaal niet! Eigenlijk zou ik nu mijn oude cursussen internationale politiek moeten bovenhalen, maar je vindt veel van die naburige regionale handelsovereenkomsten. Typisch Aziatisch of Zuid-Amerikaans bijvoorbeeld. De EU is meer dan louter een economische unie, vandaar het schrappen van de naam EEG tot EG en uiteindelijk EU. By the way, ook Israël zou ik niet toelaten tot die unie, het heeft helemaal niets met Turkije an sich te maken.
Ik denk gewoon dat je de EU te eng bekijkt. Indien het om een economische unie zou gaan, geef ik je overschot van gelijk. Maar besef dat er nu al een grote kloof is en de meeste cultureel min of meer gelijkgezinde landen hun nationaliteitsgevoel laten primeren boven de samenhorigheid die een unie eigenlijk zou moeten zijn. Daarom ook dat heel het Nice-gedoe een ramp is. Men leert te lopen voor men kan stappen.
Verhofstadthater is offline