Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Wat meer?
Ik gebruik OpenOffice en ik kom zelden iets tegen wat niet gaat in Excell. Meestal is het op een andere manier te zoeken, maar echt NIET kunnen is weinig.
|
Alles met array-functies werkt niet of weinig. Laat dat nu iets zijn wat ik de laatste 10 keer dat ik excel gebruikt heb 7 keer nodig gehad heb.
Geef me dan maar Gnumeric. Dat werkt tenminste vlot en heeft een aantal toffe functies (vooral statistisch). Maar ook daar werken arrayfuncties gebrekkig.
Verder zijn er minder mogelijkheden om grafieken te maken. Ik heb er geen probleem mee om te betalen voor mijn licentie van office. Ik heb eenmaal betaalt voor office 2000 en als je niet elke update koopt (wat nergens voor nodig is) is dat echt niet duur.
Veel mensen die ik ken gebruiken nog altijd office 97. Heel goede software. Gekocht voor zo'n 200 euro. Na 7 jaar gebruik is dat dus zo'n 2 euro per maand.
De productiviteit die je verliest door openoffice te beginnen gebruiken kost véél meer.
|
yups, ook ik heb bepaalde dingen nu eens met die spreadsheat van Open Office (StarOffice indertijd), met Kspread, met Gnumeric moeten doen
mogelijkheden ? Zoals aangehaald idd veel geavanceerde functies (en idd, ook dat heb ik nodig als ik eens excel gebruik), array gebruik, duidelijkheid en overzichtelijkheid in nieuwe versies. Ook herinner ik me toen ik eens een rooster wou samenstellen om af te printen dat ik mogelijkheden toendertijd niet vond (mbt tot geavanceerd samenvoegen van cellen en zo). Akkoord een spreadsheet is in principe geen programma om geavanceerde af te printen documenten samen te stellen, maar als het kan met hetzelfde programma: waarom niet ?
Oh ja, en gebruik van visual basic om vanalles en nog wat uit te voeren is in excel toch ook een piece of cake...
Akkoord, voor simpele tekstverwerking, simpele spreadsheetberekeningetjes werken al die andere spreadsheets even goed... of werkt m'n oude excel of oude Lotus 1-2-3 in windows ook goed...
Maar Word, Excel, en vooral ook Powerpoint zijn gewoon heel goede, simpele producten...