Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2004, 15:27   #126
Xanthippe
Schepen
 
Xanthippe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Berichten: 417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kirie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Ik heb Gerolf Annemans op geen enkel moment horen spreken over Vlaamse onafhankelijkheid.
Jij misschien wel.
In dat geval kan je je vast ook nog herinneren bij welke vraag hij dat aanhaalde.
om helemaal volledig - en correct - te zijn sprak hij van een een andere en betere nmbs indien deze vlaams zou zijn. (wat natuurlijk niet noodzakelijk waar moet zijn )
Dat is wel waar. Ik had daar niet meer aan gedacht, maar ik heb het ondertussen hierboven aangevuld.

Om helemaal de puntjes op de i te zetten: ivm de werken aan de ring van Antwerpen, zei hij dat die problemen hadden kunnen vermeden worden door de werken gefaseerd uit te voeren, en te zorgen voor een betere ontsluiting via de NMBS, wat het geval zou zijn indien de NMBS zou geregionaliseerd zijn.

Dat laatste is inderdaad niet noodzakelijk waar.
Hoewel een geregionaliseerde NMBS zonder Belgische wafelijzerfinanciering en zonder PS-bemoeienissen in Vlaanderen, wel beter zou kunnen inspelen op regionale problemen, en daar is de ontsluiting van Antwerpen één van.

Dan blijft echter nog het feit dat het Vlaams Blok in de Antwerpse gemeenteraad niets te zeggen heeft over de ontsluiting van Antwerpen, laat staan over de regionalisering van de NMBS.
Indien zij nu in het schepencollege hadden gezeten, hadden ze zich moeten behelpen met de verbindingen die er nu zijn. En ik denk niet dat Verhofstadt of di Rupo dan hadden staan springen om Dewinter uit de nood te helpen.
Ze hadden dus hun plan moeten trekken met efficiënte omleidingen en stadsbussen. Bijvoorbeeld tijdelijke grote parkeerzones aanleggen buiten de ring, iedereen die niet binnen de Antwerpse ring woont, daar verplicht laten parkeren en dan pendelbussen inleggen naar het centrum.
Dan rijst wel onmiddellijk de volgende vraag: hoe gaat het Vlaams Blok dat betalen in een stad die haar schuldenberg niet meer kan overzien?
Dat neemt echter niet weg dat Antwerpen al een heel vreemd aangelegde stad moet zijn als het daar niet mogelijk is, verkeersproblemen te voorkomen door een combinatie van gefaseerde uitvoering van de werken en efficiënte omleidingen.

Misschien wilden ze in Antwerpen gewoon zeker zijn dat al die werken achter de rug zijn voor de campagne voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen begint ...
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden