Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Steek jij je broek maar af voor allochtonen maar verwacht van mij niet hetzelfde.
Mss moet jij eerst eens met je neus op de feiten worden gedrukt 
|
Wolfke,
ik steek mijn broek voor niemand af, tenzij voor onze porceleinen pony..
Ten tweede, ik woon in Mechelen. Ik ben opgegroeid in een sociale wijk met multiculturele invloed, en daar ben ik erg blij over. Ik denk namelijk dat, als ik nooit was opgegroeid in een multiculturele omgeving, ik misschien inderdaad ook diezelde xenofobische angsten had gehad. Eigenaardig genoeg komt Mechelen vaak negatief in de media met uitspraken als 'serieuze criminele gemeente'.. Als het hier zo erg zou zijn, zou ik dan effectief 's nachts van de stationsbuurt ("ohhh, gevaarlijk.."), via het stadscentrum ("ow, niet aan te raden na 18u") een half uur wandelen tot thuis?! Zever dus niet over met de neus op de feiten gedrukt worden..
Ten derde; de enige reden waarom ik bang ben om alleen op straat rond te lopen, of het nu dag of nacht is, zijn mensen met gevaarlijk grote honden. Ik heb een hondenfobie die vreselijk groot is en paniekaanvallen veroorzaken, maar mensen vinden het blijkbaar normaal dat er, bij manier van spreken, gemuteerde monsters rondlopen ZONDER LEIBAND die tegen alles en iedereen opspringen. Het enige wat die mensen(de eigenaars) van commentaar geven is: 'Ja maar, hij bijt niet zenneuh'..
Alsof dat allemaal zo vanzelfsprekend is..
Anyway, het ging hier nu niet over honden he, maar ik dacht er aan omdat het over angst ging..