Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2008, 06:09   #2114
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Neen tomm, sorry, het Frans is geen historische taal in Vlaanderen en Brussel!
Hoogstens is het in Brussel is op weg om dat te worden.
Zie mijn post:
http://forum.politics.be/showthread....05801&page=100

En samen met Rob Roy vraagt deze, door ‘Filosoof’ afgeschild als neonazistische skin, zich af waarom franstaligen in de Rand wel faciliteiten krijgen en de Marokkanen niet. Frans en Arabisch zijn daar beiden NIET historische talen.

Waarom zou Brussel dan niet drietalig Nederlands/Frans/Arabisch mogen zijn.?
Want noch Arabisch, noch Frans zijn daar te beschouwen als een historische taal.

Trouwens aangaande Arabieren:liever 100 Arabische vrouwen met hoofddoek in de Rand die wel Nederlands leren (en hun kinderen in ‘t Nederlands naar school sturen: hét belangrijkste!!) dan 1 franstalige die dat niet doet!
Iemand die dezelfde moedertaal heeft als ik, ongeacht zijn huidskleur, is immers mijn volksgenoot: de uiterst logische konsekwentie van het volksnationalistische kredo: de taal is gans het volk, en ja, ik ben daar eerlijk in.

Spijtig, dus Filosoof, dat de nazi’s niet wat meer volksnationalistisch dachten als ik, dan hadden ze ingezien dat de Joden die Jiddisch spreken (helaas: spraken) eigenlijk een Germaans broedervolk zijn. *grinnik*
"De taal is gans het volk", is voorbijgestreefd heeft Rob Roy hier al gezegd.
Wie in Vlaanderen woont, ongeacht zijn taal is een Vlaming, beweert hij.

En de "Arabieren": veel kans dat het Berbers zijn.
60% (of meer) van de Nederlanders vindt het ook niet leuk om Hollander genoemd te worden.

Laatst gewijzigd door azert : 25 mei 2008 om 06:10.
azert is offline   Met citaat antwoorden