Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Wat een grenzeloze lulkoek!
Het probleem is niet dat 100.000 mensen in Darfur omkomen van de honger,
het probleem is dat iedereen al eens honger heeft.
Ik had gister zin in frietjes, maar ik kon nergens terecht!
|
Bij elke oorlog islamitisch of niet: worden er verkrachtingen gepleegd en zijn vrouwen als eerste het slachtoffer.
Van alle vluchtelingen zijn 70 procent vrouwen n kinderen.
Vrouwen hebben een dubbel zo grote kans om in de armoede te komen na een scheiding.
In de meeste gezinnen blijkt het nog altijd de vrouw die instaat voor het grootste deel van het huishouden, zelfs indien de partners met twee werken.
Nog steeds blijkt de man de grootste kostwinnaar.
In het katholieke geloof mogen vrouwen geen priester worden,
maar zelfs in het thaise budhisme worden vrouwelijke monikken als tweederangsmonikken behandeld, er zijn nog steeds heielige plaatsen daar waar vrouwen niet aanwezig mogen zijn.
Prosititutie blijkt nog steeds het vak waar vrouwen in gedwongen worden, niet mannen enz.
Dus als u hier komt vertellen dat de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen voornamelijk voorkomt in de islam, en dat er voor de rest in de wereld niet zo een grote of verwaarloze problemen zijn, (u vergelijkt dus al deze verkrachtignen, de prostitutie, de economische uitbuiting, de begrenzing van vrouwen enz. met zin in firetjes hebben?), dan hoop ik dat u nooit iets met politiek kan verwezenlijken. Het zou er niet goed uitzien voo de positie van de vrouw...