Discussie: Slavinnetje
Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2004, 17:57   #260
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Voortaan is strafbaar elke "discriminatie op grond van geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, afstamming, nationale of etnische afkomst, seksuele geaardheid, burgerlijke stand, geboorte, fortuin, leeftijd, het geloof of levensbeschouwing, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap." M.a.w.: op ongeveer alle soorten van discriminatie staan nu boetes, gevangenisstraffen en verlies aan politieke rechten. Hoewel: één vorm van discriminatie is bewust weggelaten. Discriminatie op grond van politieke overtuiging is nog steeds toegelaten. U weet waarom. Men stopt het trouwens niet weg: de indieners van het voorstel verklaarden dat zij niet wilden dat het Vlaams Blok van de wet zou kunnen gebruik maken om discriminatie tegen haar leden aan te klagen.

genoeg info of niet?
Ja dat heb je mooi gecut-en-paste van de VB-website, maar is dat wel een correcte interpretatie? Op de VB-site ben ik zo al veel berichten tegengekomen, waar m'n de waarheid maar half zegt, er wat eigen uitgevonden flavors aan toevoegt en VB-correct uitschrijft.

Een politieke overtuiging kun je toch plaatsen onder de grotere noemer : "levensbeschouwing"
Ik had ook gezegt: moet ik nu alles gaan knippen en plakken maarja lezen is moeilijk voor sommigen...
Tja geef dan een bewijs dat het niet zo is. Je kunt niet omdat je het niet wilt zomaar zeggen dat het niet zo is é. Zo is het voor iedereen gemakkelijk om zen gelijk te halen .
illwill is offline   Met citaat antwoorden