[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Goh, wat een idioot bericht. Ik ga het mezelf gemakkelijk maken en je niet teveel vernederen, door enkel je grootste flaters eruit te filteren:
1. Vrijheid van meningsuiting is een prachtig iets, geen groter voorstander ervan dan ik. Slechts weinigen beseffen echter dat er een heel dunne grens is tussen regelrecht schelden - gegrond of ongegrond - en vrije meningsuiting.
Als ik vind dat jij een debiele lul bent, en jouw moeder de grootste matras van Vlaanderen, en ik vertel dit tegen iedereen die het wil weten + ik maak complete websites + pamfletten gericht tegen jou en je moeder waarop ik mijn mening naar hartelust kan ventileren, overschrijdt dit uiteraad de vrijheid van meningsuiting.
Heel erg moeilijk te begrijpen is dit niet, dacht ik zo. Wel, Nekschot doet ongeveer hetzelfde. Het is de logica zelve dat daar eens problemen van moesten komen.
2. Iedereen die het blijkbaar anders ziet, is volgens jou "een linkse extremist." Zie je de zaken altijd zo zwart/wit ? Wat een vreemde, enge, beperkende en onvolwassen visie op de mensheid. Hoe oud ben je, 18 jaar ?
3. Nekschot zegt helemaal niet de waarheid, tenzij je grove veralgemeningen en eeuwenoude clichés de waarheid noemt. Ik durf te wedden dat je zijn werk amper kent.
Nekschot is een provocateur, die kickt op aandacht en zich nu in de martelaarsrol wentelt.
En vrije meningsuiting of niet, wie graag provoceert moet ook maar tegen een stootje kunnen.[/QUOTE]
|
Als geïnteresseerde waarnemer weet u ongetwijfeld dat Nekschot één van de Nederlanders is die politiebescherming geniet (of genoot) vanwege het risico op het spreekwoordelijke “stootje” waar u zo fijntjes op alludeert. Sedert de provocaties van Van Gogh en Fortuyn ophielden door toedoen van het stootje (waar een samenleving maar tegen moet kunnen, zoals u zo stellig weet) is men in Nederland voorzichtig geworden: schilderijen worden van de muur gehaald, passagiers worden op hun plaats gezet (o, topic), schrijvers, kranten, regisseurs doen aan zelfcensuur, verkozenen duiken onder. Niet alleen in Nederland natuurlijk, maar kom. Met recht, zo vindt u, zijn stootjes gerechtvaardigd zolang de censuur zijn doel mist, zolang er snoodaards zijn die er zich niet aan onderwerpen. Nekschot voegt zich niet naar de nieuwe censuur en moet maar tegen een stootje kunnen, niet? Als u Nekschot toegevoegd heeft aan uw lijst met wie stootjes incasseerde (waarop nu al van Gogh en Fortuyn figureren), wie zal dan de volgende zijn?
Het kan aan mij liggen, maar vooralsnog slaag ik er niet in om respect op te brengen voor u en mensen van uw slag. Nu, waar ik nu niet in slaag, slaag ik morgen misschien wel, maar er zal dwang mee gemoeid zijn. En we zijn op goede weg, toch wat de dwang betreft. U kunt tevreden zijn.
Voor de periode dat er in de Lage Landen nog een paar onverlaten zijn die de censuur trotseren, wens ik u een permanente domicilie toe in –bijvoorbeeld- Iran, Soedan, Saoudi Arabië, Afganistan en noem maar op. In afwachting dat de zaak hier uitklaart, kunt u zich ginds vergenoegen in de talrijke stootjes waar antagonisten maar moeten tegen kunnen.
Goeie reis Kiko, als de zaak hier uitgeklaard is verneemt u het ginds wel van de muezzin.