Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2008, 09:15   #181
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen, dat klopt. Maar als je mijn oproep nog eens naleest, merk je dat ik mijn oproep deed aan atheisten die hun buik volhebben van de ongewenste invloed van religie.
Het wordt tijd dat de religieuzen beseffen dat religie geen respect verdient. Vergeet niet dat het de gematigde religieuzen zijn die de weg voor het terrorisme plaveien. Ik weet niet meer wie het was, maar de uitspraak: 'zij die u absurditeiten kunnen doen geloven, kunnen u tot onmenselijkheden overtuigen.' heeft een grond van waarheid.
Let op, ik zeg niet dat die brave imam hen naar de twin towers heeft gestuurd. Maar hij heeft ze wel voorbereid zodat osama zijne mayonaise kon pakken.
sorry, maar ik ben lang atheïst geweest, en het is omdat ik een nadenkende atheïst was, dat ik onmogelijk atheïst kon blijven. Godsdiensten verdienen inderdaad heel veel respect, en dat respect dat groeit nog iedere dag. Uit alles wat je schrijft, blijkt dat je met jezelf in de knoei ligt. Je weert je als een duivel in een wijwatervat, en dat is een metafoor waar je eens over zou kunnen nadenken ... als je kan denken tenminste. Of ben je bang om te denken. Misschien is het angst.

Als je niet kan begrijpen waarom Bin Laden vond dat hij de Amerikanen een koekje van hun eigen deeg moest geven, dan wijst dat ook op een gebrek aan inlevingsvermogen in de problemen van medemensen. Haat voor godsdiensten komt vaak voort uit een gevangenschap in het eigen egoïsme, en narcisme.
Linda is offline   Met citaat antwoorden