Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2008, 09:34   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Droom vooral verder. Ik ken mijn voorouders beter dan u. Afvalligen? Mijn grootvader zou vereerd zijn met een dergelijk compliment. De mensen waren zo trouw als nodig om uit de bak of van de brandstapel (wat vroeger) te blijven. Belgie is altijd een dictatuur geweest... voor de gewone man en vrouw tenminste.

Zijn antwoord is gegeven. Omdat uw kliek het in die tijd nodig vond om mensen die zelfmoord pleegden als uitwerpselen te behandelen, mensen met depressies of burn-out in gestichten plaatsten (om op tijd een goed pak slaag - of de 'absolutie' - te krijgen) en de jonge meisjes die 'de absolutie' hadden gehad en plotseling plaatselijk wat gewicht bleken bij te kweken naar nonnenscholen en andere vergeetputten te sturen om zich daar te 'bezinnen over hun 'zonden'... terwijl ze zich halfdood werkten.

Laat het verleden van de RKK maar rusten, ze vertoonden verdacht veel gelijkenis met andere groeperingen vandaag de dag die het nodig vinden hun doctrine aan iedereen op te dringen.

Tenzij dat deze jongeren devote, praktiserende katho's of christi's waren heeft de Kerk, of haar meer toegewijde discipelen, niets te zeggen over de keuze van die kinderen. Haar mening mag ze hebben, maar voor zich houden, tenzij het haar doel is om de mensen te beledigen. Ze kunnen niet weten wat er in andermans' leven -en hoofd- afspeelt. Veroordelen is altijd simpel, proberen te snappen vergt een serieuse intellectuele inspanning en inlevingsvermogen, twee dingen waar dogmatische religies niet bepaald voor gerenomeerd zijn.
U ben een wijs man
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden