Discussie: Ik ben boos.
Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2008, 08:27   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Ik ben boos.

Ik word er hoe langer hoe meer ongelooflijk pisnijdig van. Heel die hetze tegen rokers begint een beetje absurde normen aan te nemen.

Dat er op bepaalde plaatsen niet gerookt mag worden kan ik nog aannemen en daar ga ik helemaal niet tegen zondigen (restaurant, school,...) maar die algemene rokers-haat van tegenwoordig zorgt er wel voor dat je zelfs op straat (!!) al vies bekeken wordt als je rookt.
Geloof me; over een paar jaar gaan ouders hun kinders' blik afwenden als ze iemand passeren die al rokend over straat loopt.

Ik sta gisteren op de bus te wachten met een sigaretje (puur Belgam overigens). Achter mij, in het bushokje waar mijn rook nog niet in de verste vertes binnenwaaide staan twee overjaarse burgertrutten. Komt er plots -out of nowhere- eentje van die twee naast mij staan en zegt: "Dat moesten ze verbieden, roken op bushaltes". Ik antwoordde: "Heel zeker mevrouw, maar voorlopig mag het gelukkig nog." De geit. Het ergste van al is; terwijl ik daar sta, nog een beetje verbouwereerd door die pratende snol, staan daar minstens 3 bussen, op een paar meter van dat bushokje, met draaiende motor te wachten.
Geen idee wat die de lucht inblazen, maar in elk geval meer rommel dan ik met mijn sigaretje. Maar die bus, dat is openbaar vervoer mijnheer, en dat is heilig. Dat ze massa's rommel de lucht injagen ter ere van die twee eenzame, verloren gelopen reizigers achteraan in de bus maakt allemaal niet uit. Die rommel ademen burgertrutten met een politiek correcte blik op hun tronie immers met liefde en plezier in.

Het doet eigenlijk ook niet terzake. We hebben rokers genoeg om te pesten.
Door die rokers moeten we ons ook niet langer zorgen maken over fijn stof, zware metalen in onze moestuin, PCB's in ons voedsel en zo verder. Rokers zijn een veel gemakkelijker en tastbaarder doelwit. Bovendien vinden mensen het leuk om anderen pleziertjes te ontnemen die ze zelf niet kunnen smaken.

FUCK THAT!!! Hoe lang gaan wij, rokers, ons nog het leven zuur laten maken door die ADHD-like gezondheidsadepten?

Revolutie!!!
Naar Brussel met eieren, tomaten en kasseien!

Welgemeende smiley -->

Laatst gewijzigd door BigF : 27 mei 2008 om 08:28.
BigF is offline   Met citaat antwoorden