Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001
Tegen de meerderheid ingaan is een teken van zwakte ? Er zijn niet zoveel mensen die geloven dat de aarde ongeveer 6000 jaar oud is hoor. Er zijn er ook niet veel die geloven dat Jezus de enige weg naar de hemel is.
|
Omdat het absolute bullshit is natuurlijk en gelukkig de meerderheid van de mensen nog enig verstand in hun kop heeft zitten. Er is niks moedigs aan onzin verdedigen. Mensen die hun leven laten leiden door een boek of dwepen met verlossing door een fantasiepersoonlijkheid zijn niets beters als doorgedraaide sekteleden.
Citaat:
Als we er eens vanuit gaan dat je de helft van alles zou weten (wat niet het geval is, maar goed ) zou het dan niet kunnen dat God in de andere helft bestaat ? Je geeft zelf toe dat je niet alles weet dus hoe kan je dan God uitsluiten ?
|
Als ik zeg dat ik iets niet weet betekent nog steeds niet dat ik het waarschijnlijk vindt dat er ergens een onsterfelijk superwezen is. De bijbel hoort thuis in de categorie fictie en was leuke literatuur voor de mens van 1000 jaar geleden.
Citaat:
Niks van wat je hier zegt is trouwens een argument tegen God. Of mensen zwak, onwetend en angstig zijn of niet wat heeft dat nu te maken met het waar zijn of niet waar zijn van iets ?
|
Mensen hebben god bedacht als middel om hun angsten mee te kunnen weerstaan.
Citaat:
Nu we het toch even over de dood hebben ... denk je daar wel eens aan ? Wat als je sterft ? Wat als er wel degelijk een hel is en wat als de bijbel gelijk heeft? Het minste wat je eens zou kunnen doen is de bijbel eens lezen en daarna beslissen of het wat is of niet en niet zomaar de bijbel uit te sluiten.
|
Ik heb op een Katholieke school gezeten, dus ik weet goed genoeg wat voor blahblah er in dat boekje staat. Als we dood gaan, vreten de wormen mij op. Er is geen hel. Er is geen hemel. U bent een chemische fabriek, die per abuis zelfbewust is. Al uw emoties zijn gevolgen van chemische reacties, uw gedachten zijn electronische signalen....