Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2008, 19:58   #248
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
De hel is een plaats van eeuwige pijn en miserie dag en nacht voor eeuwig en eeuwig en daar wil jij naartoe ? Het is een plaats met eeuwig vuur maar je lichaam zal niet verteren, je zal wel de pijn voelen constant en altijd dorst hebben en er is geen drinken .. . Je zal er eeuwig alleen zijn zonder God en het enige wat je zal horen is het geschreeuw van pijn van de anderen in de hel. Het is een donkere plaats enzo ... . Je zal er geen grapjes meer maken en je zal altijd terugdenken aan oa dit forum waar bepaalde mensen je hebben proberen overtuigen om je te bekeren en je zal denken "had ik maar geluisterd naar hen".

Je bent daar geen "gast" of "toerist" maar je zal daar verblijven voor eeuwig en eeuwig als gevangene net zoals satan en zijn vriendjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Nee hoor, God is een "goede" God, een God van liefde, genade en gratie. Maar je moet het wel willen aannemen natuurlijk.

Het is zoals die blondine die aan God vroeg om de lotto te winnen en toen ze na een tijdje nog steeds niet gewonnen had vroeg ze aan God hoe dat kwam en hij zei "je moet natuurlijk wel een ticketje kopen" ... .

God wil niet dat er ook maar 1 iemand naar de hel gaat ,maar het is uiteindelijk onze keuze en als wij zijn aanbod niet willen accepteren dan is dat onze keuze. Zijn aanbod is nochtans heel erg genereus. Hij biedt ons eeuwig leven aan met hem en het is gratis, we moeten alleen eerst even contact opnemen met Jezus ...... . Maar als we dat niet doen of we willen het niet doen tja dan zegt God ok geen probleem ik ga u niet dwingen om bij mij te komen, maar dan heb ik geen andere keuze dan u naar de hel te sturen.

Bullshit. Iemand tot in de eeuwigheid martelen omdat die weigert zijn reet te kussen heeft weinig met "liefde, genade en gratie" te maken. De mens in een echte rechtstaat staat moreel stukken hoger dan dat fictieve monster jij vereert. De mens kan iemand na zijn misdaad nog vergeven, jou god niet

Laatst gewijzigd door Wautd : 27 mei 2008 om 19:59.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden