Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2008, 08:05   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard 'Wie de scheiding der machten niet aanvaardt is geen democraat'

tgv de veroordeling van bart De Bie zegt Lex molenaar:
'Een partij die de scheiding der machten niet aanvaardt is niet democartisch'
Alle anti-VB-ers zullen het er bij deze gelegenheid roerend mee eens zijn.

Ik tracht enkele objectieve feiten in overweging te nemen:

1) Rechters worden benoemd en bevorderd door regime-getrouwe krachten vooral politieke. De overgrote meerderheid ven de rechters zijn dus regime-getrouw.

2)Uitspraken in een hoger beroep zijn zeer dikwijls anders dan voorheen zelfs zonder nieuwe feiten. Waarom?

3)Abu Jahjah verklaart: Als ik nu in beroep weer veroordeeld wordt dan is dat het bewijs dat België geen democratie is.

Hij wordt nu door heel wat linkse profs en politici gesteund en krijgt ook bv bij Knack een breed forum om zijn zaak te verdedigen. Een veel lichter vonnis lijkt er nu aan te komen.
Van zulk een behandeling kan Bart De Bie niet dromen.

4) Toen Abu Jahjah de eerste keer voor het gerecht verscheen had (denk ik) Verhofstadt openlijk min of meer gezegd dat AJ zou moeten...
Dus poging tot beïnvloedig.

5) De Wael heeft zopas het gerecht opgeroepen om de relschoppers van Anderlecht streng aan te pakken anders zou de politie gedemotiveerd geraken.
Dus poging tot beïnvloeding.

6) Willy Claes werd veroordeeld. Terecht meen ik.
Maar Claes is in de 'deftige' milieus en op TV een gewaardeerde persoon gebleven. Men stoort zich dus niet teveel aan die veroordeling.

7) Na de oorlog vooral toen de gruwelijke feiten van Auschwitz bekend geraakten werden 240 doodsvonissen uitgevoerd. Ongetwijfeld (en in zekere zin begrijpelijk) mede onder invloed van de straat.

Scheiding der machten zou mooi zijn, maar in de praktijk is het zeker niet altijd zo.

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 mei 2008 om 08:30.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden