Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2008, 11:55   #1
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard Imago Belgische kroonprins opgepoetst door Nederlander

BRUSSEL - Een Nederlander probeert in België het imago van kroonprins Filip op te poetsen. De prins staat er momenteel bekend als onbeholpen en niet erg slim.

„Op persoonlijke titel heb ik de Vlaamse omroep VRT bereid gevonden om te kijken wat er aan het imago gedaan kan worden”, aldus communicatie-expert Cees Wijburg, die eerder Club Brugge en de politicus Jean-Marie Dedecker adviseerde.

Bij privé-contacten aan het Hof en bij de VRT suggereerde hij recent een grote tv-reportage over de prins. Dat lukte. De VRT toont 5 juni hoe de prins fietst en voetbalt met zijn kinderen, plus een interview van een half uur.

Andere inspanningen voor de prins heeft Wijburg niet gepland. Wijburg ontkent dat hij adviseur is van de prins, zoals Vlaamse media woensdag meldden: „Ik ben er door in verlegenheid gebracht dat dit zo is opgeblazen.”

Wijburg meent dat het imago van de prins de laatste jaren niet erg best was. Probleem is volgens Wijburg dat het Belgische koningshuis de pers beschouwt als een bedreiging.

Het Nederlandse Hof doet dat volgens hem beter. „Willem-Alexander doet het beter dan Filip omdat hij wel weet hoe hij gebruik moet maken van de media”, vindt Wijburg, die daarvoor wijst naar de medewerkers van de Nederlandse Rijksvoorlichtingsdienst die een journalistieke achtergrond hebben.

De persdienst van het Belgisch paleis wordt bemand door ex-militairen en diplomaten, weet Wijburg. „Allemaal zeer aimabele mensen, maar het hof heeft een professioneel persbureau nodig dat snel inspeelt op de actualiteit, zoals in Nederland en Denemarken.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4..._redden__.html

Het volgend zinnetje vond ik wel frappant:

Citaat:
De VRT toont 5 juni hoe de prins fietst en voetbalt met zijn kinderen
Ik moest meteen denken aan hoe bijvoorbeeld ene Adolf H. en recenter ene Saddam H. zich ook veelvuldig met kinderen en dieren lieten filmen en fotograferen teneinde hun imgao wat op te poetsen. Blijkbaar werkt die oude truuk nog steeds.

Tevens vraag ik me af of dit deel is of gaat uitmaken van een campagne om België te redden.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden