Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2008, 22:55   #9
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wanneer een mens even een vorm van ontspanning zoekt en zich rustig neerzet om "kreten en gefluister" in DS Online te lezen, kom je soms redelijk wat bizarre zaken tegen. Zo ook dit:

http://standaard.typepad.com/kreten_en_gefluister/

Waarom krijg ik met de dag meer en meer het gevoel dat men er alles aan wil doen om Abou Jahjah toch maar niet te moeten (kunnen) veroordelen? Moet het oproepen tot onrust nu ook al onder de vrijheid van meningsuiting vallen?

Ik ben nog niet vergeten wat Jahjah destijds tegen Laminne stond te brullen: "ik zal sebiet eens zorgen dat hier 10.000 man staat, eens zien wie er dan het laatst lacht". Je kan zeggen "10.000 haalt ie nooit bijeen, hij overdrijft" maar laat ons even de kern van de zaak bekijken. Het léf alleen al om zoiets in het gezicht van de politie te brullen, wetende dat je toch aan het langste eind trekt.

Nu is het even voorspelbaar... Men zal Jahjah niet veroordelen omdat Antwerpen en andere steden het zullen mogen ontgelden met rellen opgezet door diegenen die vinden dat ze toch "zo unfair worden behandeld" door het rechtssysteem.

Waar gaat dit naartoe zeg?
Geert Lambert heeft nochtans volledig gelijk. Het artikel over 'opruiing' kan inderdaad een gevaar vormen voor de democratie.
In Spanje worden dergelijke zaken gebruikt om mensenrechtenactivisten te berechten. Want met hun pleidooi voor mensenrechten zouden zij mensen ophitsen tegen de Spaanse staat.

Dit artikel kan nu eenmaal gebruikt worden om ieder idee dat ingaat tegen de gevestigde instellingen, als crimineel te beschouwen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden