Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2008, 08:13   #40
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op andere momenten loopt die van het individu voor op die van de soort. Dat leidt eveneens tot problemen (VS, ...).
Wat bedoel je daarmee?

Citaat:
Concreet zetten we dus de evolutie verder. Van de verlichting, de Franse en Amerikaanse revolutie, de Russische, Chinese en al die andere brusske en geleidelijke stappen die ons dichter brengen bij het doel: colleftief beslissen wat in het collectief belang is.
En, wat als ik bijvoorbeeld vind dat mijn belang op bepaalde momenten niet strookt met het collectief belang? Wat behoort er dan te gebeuren?

Citaat:
Maar als je zat te wachten op een wondermiddel: helaas.
Waar ik op wacht is een redenering/theorie/argumentatie dat het, allesinds in theorie mogelijk is om te zorgen dat er geen winst meer wordt gemaakt - nergens ter wereld - zonder dit af te dwingen door middel van geweld.

(Ohja; 'winst' ten voordele van de gemeenschap is ook loonslavernij. Alleen voor iemand anders dan een die individiduele aandeelhouder, me dunkt.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden