Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2008, 12:37   #212
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bron?
Google eens op 'Outreau' en 'Francis Burgaud'.

Er is zelfs een grote draad over gemaakt op dit forum.

Citaat:
Ik had al een vermoeden dat enige kennis van statistiek of probabiliteitstheorie u ontbreekt. Dat er mensen zijn die de lotto winnen komt doordat er zoveel mensen participeren aan dat systeem. Laat ons zeggen dat de kans dat je de lotto wint 1/14.000.000 is. Als er 3.000.000 mensen meespelen, met gemiddeld 6 lotjes, dan komt er een winnaar uit de bus.
Er zijn echter geen miljoenen mensen die in aanmerking komen om ter dood veroordeeld te worden, het gaat slechts om een kleine minderheid. De kans dat die mensen dan ten onrechte ter dood veroordeeld worden is quasi onbestaande.
Kijk vriend, jij hebt er de lotto-analogie bijgesleurd, dus kom niet af met wat pargaraafjes over te schrijven uit je cursus statistiek. Eerst zitten vergelijken en dan zeggen dat de vergelijking niet opgaat....

Want als je je cursus een klein beetje begrijpt, zal je me nu kunnen vertellen hoe de kansen liggen inzake een onterechte veroordeling.

Geef mij een cijfer, net zoals je hier doet voor de lotto. Ik ben benieuwd hoe jij een complex gegeven als de uitkomst van een strafproces in een statistische kansberekening duwt. En hoeveel schuldigen je nodig hebt voor de eerste onschuldige aan bod komt.

Put your money where your mouth is.