Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2008, 14:09   #2
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik was hier juist een overschrijvingske aan het doen van mijn sociale zekerheid, te betalen aan een fonds , en vroeg mij af zij rekenen 3% beheersvergoeding om mijn belasting aan de sociale zekerheid te innen.

Heeft iemand een goedkoper systeem, en waarom in godnaam moeten we dat aan een zelfstandig bedrijf betalen ??? EN niet aan de staat rechtstreeks. Wat doen die zekerds daar nog eens tussen ?? 3% om uw belastingen te betalen is mij toch een beetje van het goeie teveel. kom bvb op 400euro kosten per jaar...
Waarmee we weten dat uw netto beroepsinkomsten rond de €60.000 schommelen...

Ik vrees dat dit een gevolg is van de corporatieve indeling van België, waar kerntaken van de overheid gedelegeerd zijn naar sociale partners, zoals ziekenfondsen, sociale verzekeringsfondsen, vakbonden, werkgeversorganisaties,...

Ik vind dat ook niet logisch, maar dat is een systeem dat zichzelf in stand houdt. Als je dat terug bij de overheid wenst te plaatsen, zal er gereageerd worden vanuit die sociale partners met de Grote Begrippen (Solidariteit, Vrijheid, Subsidiariteit,... hangt er van af) als leitmotiv.

Maar waarom het noodzakelijk was om die kerntaken per se uit te besteden, zal niemand u nuchter kunnen vertellen, daarvoor zijn er teveel financiële belangen mee gemoeid.

Dat heeft u alvast kunnen ervaren. €400, u bent echter niet de enige aangeslotene van dat fonds. Reken maar uit.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden