Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2008, 07:58   #8
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik heb mezelf al lang geleden tot Minister benoemd en daar ben ik tevreden mee. 'Minister' betekent overigens niets anders dan 'dienaar'.
Maar dan wel een bijzonder dienaar!Eentje dat heel wat meerbeslissingsmacht heeft dan eender wie!Maar die dienar zal wel permanent afzetbaar zijn zeker?Wel,ik zet je nu af als minister van agitatie en ik benoem Bokkerijder!Zal je er op in gaan of zullen we geweld moeten gebruiken?

Citaat:
Mijn regime zou er wel wat anders uitzien, denk ik, hoewel China en Cuba bijzonder belangrijke en positieve bijdragen hebben geleverd.
Om het maar niet over gezondheidszorg en onderwijs te hebben, bijvoorbeeld. Het is geen toeval dat de levensverwachting in Cuba zo hoog ligt en dat is een bijzondere dienst aan het Volk.
Ook in het kapitalisme heb je goede zaken,maak dat het kapitlisme ok?
Citaat:
Maar we zitten niet meer in de jaren '40 of '50, dus die revolutie zal er hoedanook heel anders uitzien. En België kan je moeilijk een agrarisch land noemen. Ook niet onbelangrijk. We hoeven hier niet veel inspanningen te doen om kapitaal te accumuleren, dat hebben de kapitalisten al gedaan. We moeten het alleen collectiviseren en dat is veel plezanter.
Ik vind dit een nogal simplistische stelling,de accumulatie is nogal virtueel want er is weinig dat nog van goede kwaliteit is en andere zakkens worden te veel aangemaakt.We zullen alles moeten herzien met het oog op een kwalitatieve en kwantitatieve produktie.
Citaat:
Dat wil bijvoorbeld zeggen dat er geen nood is aan een strenge arbeidsethiek. Het nodige werk moet verdeeld worden, maar er zal niet half zoveel werk meer verzet moeten worden. Leuk vooruitzicht.
Op termein,wanneer de samenleving zichzelf zal organiseren zullen we idd minder moeten werken maar de minister zal moeten toestaan dat wij onszelf organiseren of we schieten hem overhoop,dat is pas arbeidsethiek!

Citaat:
Maar we zullen niet naast een aantal bijzonder strenge verboden kunnen. Het verbod anderen uit te buiten bijvoorbeeld. En dus om uitbuiting te propageren.
Het verbod om het collectief schade te berokkenen, bijvoorbeeld op ecologisch vlak. Of om vervuiling te propageren of als recht te beschouwen
De dienar is al met zijn eerst maatregel een dictator..Nogmaals,als de samenleving schade ondervind zal ze wel maatregel treffen zoals hierboven is uitgelegd zonder dat men daar paternalisten voor nodig hebben die alles van vooraf willen in goede banen trekken omdat zij geil zijn op controol.