Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2008, 17:27   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Gieregaard, ik denk het niet.

Het is belangrijk dat wij opkomen voor onze rechten.
Het is omdat de meeste niets doen dat een overheid altijd maar verder gaat en uiteindelijk de werkelijk baas van dit land - het volk - onderdrukt en van alles en nog wat oplegd.

Voor mij is het al voldoende dat zij bepaalde gemeenschapsgoederen ofwel verkopen ofwel inpalmen.

Het is pure oplichting!

Dat moet maar is gedaan zijn.

Vroeger konden wij er gratis van genieten nu moeten wij binnenkort voor alles betalen.

En het maakt een groot verschil, kijk maar na de energie en de banken die ons producten aansmeren die niet goed zijn.

Het is niets meer dan gangster streken waarbij het altijd dezelfde zijn die gezien zijn.

Maar als wij niets zeggen of doen dan zal het gewoon verder gaan tot dat wij gewoon een nummer zijn.
Het was maar als onnozel grapje bedoeld, hoor. Ik ben het immers eens met je en maak bijna dagelijks dezelfde opmerking. Het is waar dat de overheden (van lokaal tot federaal) altijd nieuwe wegen vinden om geld uit onze zakken te kloppen. Betalen en dubbelbetalen.

Neem nu die DIFTAR-containers. Elkeen een eigen container en dik betalen, dat brengt op voor de gemeente. Terwijl het allemaal veel goedkoper en socialer kan. Ik heb aan de buren voorgesteld samen één of twee grote containers aan te schaffen voor alle zeven de huizen die uitgeven op het pleintje hier. Noppes. Hetzelfde in de winter om mazout te kopen. Ik had voorgesteld met allemaal samen één grote bestelling te plaatsen. Noppes.

Ik heb vaak de indruk dat de mensen (om een algemene term te gebruiken) echt niet meer willen nadenken en reageren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden