Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2008, 01:09   #6
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ik was vorige week nog eens beroepshalve in Den Haag (en heb daar wat rondgewandeld). Man, man, als schrikvoorbeeld kan het daar tellen van hoe het in ons Belgikske zeker niet zou moeten evolueren. We denken soms dat het bij ons erg is, maar nog niets vergeleken met wat ik daar gezien heb. Een tochtje van het station Den Haag - Holland Spoor naar de 'binnenstad' deed mij langs vier 'monumentale' moskees passeren, bij één ervan was de minaret - zonder overdrijven - 70 meter hoog. Ze overstemmen daar de andere gebouwen volledig. In de lokale supermarkt waar ik iets te drinken willen kopen, zat aan de kassa een vrouw waarvan nog juist de ogen zichtbaar waren, om maar te zeggen dat ze niet gewoon een 'vodje' droeg, maar een zwarte shador / sluier. Zou in ons landje (momenteel toch nog niet) niet waar zijn, ze zou nooit aangenomen worden met zulk symbool van vrouwenuitbuiting te dragen. Na die 'aankoop' een restaurantje gezocht om een hapje te gaan eten. In de eerste drie restaurants waar we probeerden, en die door allochtonen werden uitgebaat, spraken ze niet eens Nederlands ! Enkel Arabisch (?) en gebroken Engels. Ik moest het dus maar in het Engels proberen. Ik vertik echter in Nederlands taalgebied tegen horecauitbaters iets anders dan de moedertaal (!) te spreken, dus ben ik drie maal opgestapt. Het vierde restaurant was 'normaal' en werd toevallig in deze concentratiebuurt door een zeldzame 'authentieke' Nederlander uitgebaat.

Allemaal dus afschrikwekkende voorbeelden gezien van hoe het bij ons in de grootsteden dus niet moet evolueren. Veertig jaar politiek correctivisme in Nederland heeft dus blijkbaar diepe sporen nagelaten. Ik verbaas mij enkel over het feit dat Geert Wilders & company niet nog meer stemmen naar zich toe halen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden