Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2004, 17:07   #10
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het gaat niet over de tegenpartij maar over het principe hoe je racisme moet bestrijden en toch tegelijkertijd de vrije meningsuiting blijft respecteren. Dat debat kan dus gemakkelijk zonder het Vlaams Blok worden gehouden.
... indien bewezen is dat het Blok racistisch is, akkoord. Spijtig genoeg voor u, gaat de premisse echter niet op. Nu is het een debat met mensen die menen dat het Blok racistisch is, en die daarover nog wat verder gaan palaveren.

Citaat:
Vergeet ook niet dat het Blok van zichzelf vind dat het helemaal niet racistisch is of discriminatie verkondigd. Ik ben overtuigd dat ze dat wel zijn. Ik zie dan ook niet goed in hoe het dan met het VB tot een zinnige discussie kan komen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
U hebt er dan ook niets op tegen dat het Blok discussies voert hoe ze u het beste het zwijgen kunnen opleggen, zonder evenwel de "vrije meningsuiting" aan te tasten?

Citaat:
Ik ben ook helemaal niet de organisator van dit debat, maar moest ik het wel geweest zijn, had ik ook het VB niet uitgenodigd.
Tell me something I don't know

Citaat:
Iedereen die racisme bestrijdt heeft daar wel een eigen mening over en een eigen te volgen tactiek. Ik heb die ook en ik wil die gewoon toetsen aan de andere meningen.
... provided dat die andere meningen niet te ver van de uwe afliggen.