Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2008, 15:46   #16
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Niet helemaal correct......

Sommige Vlamingen willen een heel verregaande autonomie en enkel de naam België behouden voor buitenlandse handel, of vergis ik me ? Enkel de voordelen en niet langer de solidariteitsplicht tegenover een armere bevolkingsgroep, de Walen en een als vreemd volk ervaard, de Franstaligen. Als men als politicus streeft naar deze verregaande Vlaamse autonomie dan moet men ook de moed hebben dat tegen de eigen bevolking te zeggen anders is men inderdaad aan het liegen en wie weet is het die leugen dat Di Rupo wenst te onderstrepen.
Zozo, de belgische geschiedenis eens lezen zou jou alvast eens een keer geen kwaad doen aangezien het vetgedrukte meer dan 100 jaar geleden nochtans in omgekeerde richting van toepassing was en de franskiljons die als uitermate natuurlijk beschouwden...
Sterker nog mijn beste, ze wilden destijds het vlaams als taal uitroeien in dit landje,zo overtuigd waren ze dat zij hier in belgië superieur waren aangezien zij frans spraken en de boertjes uit vlaanderen niet....
En nu is de situatie omgekeerd,dat rijke waalse gewest van weleer is verschrompeld tot een gebied vol armoezaaiers die moeten toekijken hoe het rijke vlaanderen voor zich opkomt...Dat moet inderdaad pijn doen dat zij nadat ze zo hoog vlogen ,zo diep gevallen zijn en die vlaamse boertjes nu op hen dreigen neer te kijken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden