Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joppe
door het grote gewicht dat uw machtige zusterpartij in de schaal werpt?
Indien uw partij zou uitgroeien tot de dimensies van een vroegere CVP, zodat u eigenlijk de PS niet meer nodig zou hebben om de grootste te zijn, zouden er dan meer vlaamse themas in uw programma opgenomen worden.
Of kunt u gerust zeggen dat alle SPA mandatarissen uigesproken belgicisten zijn en altijd zullen blijven?
|
Beste Joppe,
Ik weet niet waar je het haalt dat ik een "Belgicist" ben. Ik beschouw me helemaal niet zo. Ik denk dat er in de toekomst meer Vlaamse zelfstandigheid zal zijn op verschillende domeinen, en ik vind dat een goede zaak: de Vlamingen denken over een aantal problemen anders dan de Franstaligen, onze situatie is ook anders, en het is dus een goede zaak dat we het beleid voor Vlaanderen beter kunnen afstemmen op wat nodig en gewenst is in Vlaanderen. Zo hoop ik dat we tijdens deze regeerperiode het beleid inzake verkeersveiligheid kunnen overdragen naar Vlaanderen.
Het enige probleem is dat je in het parlement voldoende grote meerderheden (zogenaamde "bijzonder meerderheden") moet vinden om stappen te zetten in de richting van meer Vlaamse zelfstandigheid.
Frank