hebt u zelf ooit afhankelijk geweest van solidariteit ? is de ervaring van mensen die dat geweest zijn of zijn voor u bovendien relevant ?
ooit al eens bij stil gestaan in feite ? solidair zijn is plezant - gesolidariseerd worden ook ?
mensen die vinden dat ik bovendien solidariteit nodig heb - onder geen beding zonder zou kunnen leven - wat voor een beeld hebben die van mij als arme eigenlijk ? is dat een respectvol beeld, een respectvolle houding die veel respect van mij terug verdient ?
kortom renaat - iemand die armen echt wil helpen die zal proberen helpen zorgen dat ze niet van zijn solidariteit moeten (blijven ) afhangen - iemand die echt om armen geeft zal inzien dat zulks mensonwaardig is - in plaats van de minderbedeelden te blijven misbruiken voor een sentimentele verkiezingsshow die er alleen maar voor zorgt dat de armoede niet structureel opgelost geraakt
in een eerlijke wereld is solidariteit leuk en bijkomstig en tof maar niet nodig - solidariteit mag niet nodig zijn en een maatschappij die solidariteit aanvaard aanvaard de armoede zelf
uw pleidooi voor solidariteit is dus maw een pleidooi
voor meer armoede
als arme en woordvoerder van het vierde wereld syndicaat zou ik u tot slot van mijn betoog ondanks uw goede bedoelingen, daaarom ook vriendelijk willen vragen te stoppen om aldus "rotte vis" voor mij (ons ) te blijven vragen - wij de armen ( vh vws ) zelf zijn die gore rotsolidariteit met bijhorend stigma namelijk spuugzat en willen het vanaf heden enkel nog hebben over onze visrechten
ik dank u