Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2008, 17:10   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Menselijk?
Je vindt mensen afmaken die graag leven maar niet zo goed in de maatschappij passen volgens u, menselijk?

Dat schrijf ik helemaal niet.
We zijn hier bezig over al dan niet "vernietigen" van IVF vruchten met genetische afwijkingen die hopen miserie kunnen meebrengen voor de mensen die erbij betrokken zijn.
Ik zie het breder en laat die onmenselijke keuze aan de enige persoon die volgens mij daar over mag beslissen, de moeder. En dan spreek ik niet alleen over de IVF vruchten, maar over alle babietjes in wording.
En die beslissing moet niet ten koste komen van de maatschappij.
Als U wil dat "dat kasplantje" verder blijft vegeteren in die machine, dan stel ik voor dat U dat betaald.

Eneuh, mensen die niet in de maatschappij passen.... Wie bedoeld U daarmee?
In de kontekst van de discusie bedoel ik zeer duidelijk zeer jonge vruchten die door spelingen der natuur een minderwaardig of zelfs onmenselijk bestaan te wachten staat. Niet reeds geborenen. Alhoewel dat daar ook een discusie over te voeren valt. Indien de persoon geestelijk in staat is de wil tot leven kenbaar te maken, dan is het die persoon zelf die de keuze moet/mag maken.

Mijn meningen over doodstraf, euthanasie en abortus zijn hard, zelfs onmenselijk maar helaas logisch en "ten voordele" van de menselijke soort en zelfs de natuur zoals we die zouden willen.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 juni 2008 om 17:13.
maddox is offline   Met citaat antwoorden