Dag Doomy, fijn je weer te ontmoeten. Je posts zijn fijn om te lezen.
Je schreef: "Wanneer zal men het ook eens hebben over de overlast die wordt veroorzaakt door zuurpruimen die iedereens sociaal leven stilleggen omdat ze zichzelf niet graag zien en het daarom niet kunnen hebben dat anderen zich amuzeren? Het Vlaams Blok is dé partij voor deze ouwe zakken, ouwe zeurpieten, verzuurde kwezels, en eeuwige bangerikken."
Je zou daar inderdaad nog de jonge achterlijken kunnen aan toevoegen als het Vlaams Blok dan zoveel succes heeft bij jongeren.
Verder schreef je: "Het is een ouderwetse partij die voor moderne problemen ouderwetse oplossingen bepleit volgens het nostalgische waanidee dat het vroeger allemaal veel beter was."
Je hebt weer overschot van gelijk. Mijn geheugen doet het nog goed en ik ben niet vergeten dat het leven vroeger ook verzuurd werd door kankerende ouwe zakken die de zon niet in het water konden zien schijnen en slechts wakker werden om destructieve praat te verkopen over iedereen die door hun gezichtsveld liep. Het Vlaams Blok bestond nog niet, maar ik ben ervan overtuigd dat deze partij op maat van die geschifte geesten gemaakt is. Bij gebrek aan VB heulden ze toen met de PVV.
Je schreef ook nog: "Het is een partij voor een verouderende bevolking die haar eigen jong en kreatief volk wegjaagt wegens verregaande onverdraagzaamheid en angst tegenover alles en iedereen die anders is en graag leeft. Dit kan alleen maar tot een maatschappelijke sklerose leiden."
Nogmaals groot gelijk. Die maatschappelijke sclerose lijkt me onafwendbaar als je de shit leest die op dit en andere fora staat en als je het gedrag van onze politici observeert. Een veralgemeende ruk naar rechts legitimeert en versterkt het Blok alleen maar.
Als er ook een substantiële aanhang voor het blok bestaat bij de jeugd dan zal dat bij de laagst ontwikkelde deel van de jeugd zijn. Jong zijn is niet zozeer een kwestie van kalenderleeftijd, maar van mentale ingesteldheid. Vandaar dat ik soms 'jonge' mensen tegenkom die mij perplex doen staan omwille van hun ouderwetse uitspraken.
Vriendelijke groeten,
Eva
|