Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001
Er zijn 2 soorten "oordelen" nl 1 voor de mensen wiens naam in het boek des leven staat en daar zal God over oordelen als vader en die mensen gaan dus naar de hemel, maar ze zullen wel verantwoordelijk gehouden worden voor hun daden en dan heb je nog de andere mensen wiens naam dus niet in het boek des leven staat en daar gaat God over oordelen als rechter en dat is een heel ander verhaal want dan ga je sowieso naar de hel.
Je wil dus bij de eerste groep ziteen en dat is enkel mogen door het geloof in Jezus Christus en door een oprecht berouw te tonen ivm uw zonden en om vanaf dan uw best te doen om zonde te vermijden. Maar laat me duidelijk zijn dat als je bid tot God en je accepteert Jezus in uw hart en toont berouw en dat gaat niet gepaard met een verandering in uw leven ..... dan zou ik me ernstige zorgen maken en me afvragen of ik wel bekeerd ben.
Er wordt in oa het boek van openbaring heel veel over die "valse" christenen gepraat en Jezus zegt in Mattheus zelfs tegen die mensen "ga weg want ik heb u nooit gekend" waarmee hij duidelijk maakt dat ze dus nooit echt bekeerd waren.
Maar u kan uw bekering nooit verliezen !! Als u echt bekeerd bent dan kan dat niet, nooit, nimmer ongedaan gemaakt worden. En dat is maar goed ook !
|
Maar als ik niemand kwaad berokken, waarom zou ik dan verdoemd moeten worden?