Discussie: klik nu hier !
Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2004, 04:44   #8
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

@ Antoon

Dat Israël begenadigd is met uitstekende ITers wisten we allang (ze hebben ICQ uitgevonden) maar een filmpje die éénzijdig het leed van de Israëlische bevolking weergeeft met als klaarblijkelijke bedoeling de bouw van een veiligheidshek te rechtvaardigen,daar waar dit in feite een wanhoopsdaad is,is me van het goeie teveel.

Laat ons eerlijk wezen:
de Mossad is zonder twijfel de beste veiligheidsdienst ter wereld - en ze zijn er niet in geslaagd de terreuraanslagen te stoppen

Het IDF is één van de best uitgeruste en gemotiveerde legers ter wereld,ondersteund door het allerbeste wat technologie te bieden heeft (tot en met geweren die rond het hoekje schieten las ik ergens ) - en zovele inserties later zijn ze er niet in geslaagd de terreuraanslagen te stoppen.

Geloof je nu echt dat een op Palestijns gebied gebouwd veiligheidshek een permanente oplossing kan zijn?Als alle middelen en motivatie ter wereld niet helpen,wat verwacht je precies van dat gedrocht?
Dat het de wereld opinie een met pantserstaal bekleed beeld geeft van alles waar Israël NIET voor staat is al bewezen.Nu nog de positieve kanten....?
Eenzelfde hek staat - in alle stilte -rond Gaza.Met dien verstande dat het op de juiste plaats staat.En dus kan niemand er wat tegen in brengen,en werkt het voortreffelijk.

Ik begin van langs om meer te geloven dat Sharon dit conflict nodig heeft,net zoals Arafat het nodig heeft - al was het maar opdat beidde zouden kunnen zeggen dat ze onmisbaar zijn voor de veiligheid van hun volk.Waarmee ze dus in feite willen hun eigen machtspositie verstevigen.Wat belet Sharon om Arafat aan te houden?Waarom laat hij hem zitten,op 30 sec van het IDF?

Maar bedenk wel dat de Palestijnen niets meer te verliezen hebben,Israël echter.........

Hoe ga je dat hek verdedigen naar de publieke opinie toe als het Internationaal Gerechtshof in DH een negatief advies uitbrengt? (En bus19 zal echt niet helpen vrees ik - dit is reclame boven de radar - en niet zo'n klein beetje erboven....)
Westerlingen hebben een automatisch defensie- en rejectie mechanisme ontwikkeld die ervoor zal zorgen dat kind met het badwater weggegooid zal worden,al was het maar omdat het beeld te éénzijdig is.
Werkelijk:ik was wat meer subtiliteit gaan verwachten.En verhopen.
Want imho heeft Sharon Israël op een zelfvernietigingskoers gezet - en nu maar hopen dat the point of no return niet breikt zal worden?????
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik probeer het toch:"regime change" is het enige wat Israël zal redden - en tzal niet te lang mogen duren ook niet.
Dat - of in één keer alle Palestijnen uitroeien.En ik hoef je vast niet te vertellen wat er dan zal gebeuren.