Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie
Nee. Ik ben er van overtuigd dat het kapitalisme alleen met geweld omvergeworpen kan worden en ik ben dus geen 'tegenstander' van het gebruik van geweld, maar ik denk dat de geschiedenis aantoont dat de stadsguerrilla niet het beoogde resultaat heeft gehad.
Noch de acties van de Rote Armee Fraktion, noch die van Action Directe, Brigatte Rosso of de CCC hebben bereikt wat ze beoogden. en dat is de essentiële vraag: is het efficiënt.
Los daarvan heb ik bijzonder veel respect voor het engagement, de opofferingsbereidheid, de moed en het analytisch vermogen van beiden. En hun vakmanschap natuurlijk...
De voor de arrestatie aangehaalde redenen zijn wel bizar, vind ik. Zou het betekenen dat Sassoye bijvoorbeeld voor de rest van zijn leven achter de tralies moet omdat hijeen adreswijziging niet heeft doorgegeven? Dat kan ik me moeilijk voorstellen...
|
ik veronderstel dat het voorwaarden voor een voorlopige invrijheidsstelling?
maw, hij zal zijn straf volledig moeten uitzitten.