Oproep Van Bellingen: links en Vlaams! We zijn benieuwd.
Links panikeert in Vlaanderen.
En of ze gelijk hebben om te panikeren.
Hun eeuwig sterke broer, de PS, trekt zich geen bal van hen aan, en stapt zonder hen in de federale regering.
Hun verkiezingsuitslag was huilen met de pet op. Hard huilen.
Intern geraken ze niet volwassen: zijt ge toevallig wat slimmer dan de rest van de klas en moogt ge naar den univ van uw ouders, dan wordt ge uitgesloten door degenen die zich "de echten" noemen (de "echten" die stammen uit de periode Daens ...)
Vlaams zijn ze nooit geweest, ah ja, de Internationale .... enfin, daar hebben ze wel gelijk in, maar als ge 't vertaalt naar hedendaagse normen, dan verslikken ze zich in de Globalisering.
En nu doet onze simpatieke Wouter uit Sinterklaas zijn oproep. (gelieve, zo tussen haakjes wil ik hier toevoegen, niet meer met dat slijk te smijten van die historie dat ze niet door een zwarte getrouwd wouden worden; laat het er ons op houden dat het vooral Willoks was die er politieke munt wou uit slaan ... en desnoods opent ge uw eigen apart draadje daarover voor de zoveelste keer).
Aangenaam om lezen is dat Wouter uit Sinterklaas zich toch nog iets herinnert van zijn tijd uit de Volksunie.
Want bij heel het boeltje links gesplinter dat hij graag zou verenigen, vergeet hij toch niet dat woordje Vlaams (zie mijn rood geschilderd woord in de knip en plak hieronder).
We zijn benieuwd wat het gaat worden.
Zowel de vereniging van hun krachten,
als de akseptatie van de Vlaamsgezinden.
Iemand goesting om iets zinnigs daarover te zeggen?
De Standaard Online
vrijdag 06 juni 2008 | Bron: BELGA
Wouter Van Bellingen ijvert voor links front
BRUSSEL - Wouter Van Bellingen, schepen in Sint-Niklaas en nationaal secretaris van VlaamsProgressieven, roept zijn eigen partij, sp.a, Groen!, PvdA+ en Cap op om samen te werken rond een gezamenlijk progressief project. Dat zegt hij vrijdag in De Morgen.
'Rechts wordt sterker en sterker', zegt Van Bellingen. 'Het is tijd om op te staan en daar een positief en progressief verhaal tegenover te stellen.' En dat kan volgens Van Bellingen maar als links de krachten bundelt. 'Het is tijd om de ego's opzij te schuiven en de sprong te wagen. Want in ons eentje krijgen we onze boodschap duidelijk niet verkocht.'
'Ik heb de afgelopen maanden heel Vlaanderen afgereisd en ik ben ervan overtuigd dat heel wat progressieven op dit signaal zitten te wachten. Misschien blijft het bij een droom, maar wat mij betreft is het tijd om de groene, rode en Vlaamse linkerzijde te verenigen. Bettina Geysen, Mieke Vogels en Caroline Gennez: werk samen. En neem ook Peter Mertens en Jef Sleeckx erbij. Anders verliezen we bij de volgende verkiezingen allemaal.' Hoe de samenwerking moet verlopen, weet Van Bellingen nog niet precies. (TIP)
|