Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Maar ik heb met plezier Frans geleerd om het feit dat je met Frans je quasi overal kan behelpen waar de mensen geen Engels spreken. Dat is in Frankrijk, maar ook in Italië, Portugal, Spanje en bijgevolg alle landen waar ze Spaans spreken (heel Latijns-Amerika maar ook in Canada bv.) kan je je behelpen met Frans (als je een beetje een draai aan je Frans geeft, snel nieuwe woorden oppikt en in je zinnen integreert)!
(Ik ga me al verbergen om te ontkomen aan de kanonschoten die nu langs alle kanten op mij zullen worden afgevuurd.)
|
Waar ben jij in Spanje dan geweest? In de toeristische centra zeker? De meerderheid van Spanjaarden verstaat geen jota van Frans, amper van Engels (daar zit wat beterschap in de laatste jaren). Je schrijft er wel zelf al een "als" bij...
Ik zal het eens uitproberen. Si no me ayudarás, no?
Om even op het onderwerp zelf in te gaan: talen leren vind ik heel belangrijk. Absoluut. Maar talen leren is één zaak, taalrechten en respect voor talen een heel andere.
En o ja, verberg je niet he. Probeer net de kanonschoten te ontwijken of terug te schieten.