Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2004, 17:57   #7
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Vandenbroucke
.

Een vraagje van mijn kant: wat vind je "niet sociaal" in het beleid van Steve?

Frank
Een voorbeeld dat volgens mij alles behalve alleenstaand is. Mijn 'bemiddelde' grootmoeder rijdt nu gratis met het openbvaar vervoer, terwijl zij dat (zegt dat zelf ook) helemaal niet nodig had, want zij kon dat best zelf betalen (wat zij daarvoor ook deed). Hetzelfde voor kijk-en luistergeld...

M.a.w. het 'gratis beleid', er zijn mensen die daar helemaal niet van profiteren (bvb kijk-en luistergeld, maar geen televisie) en mensen die ervan profiteren maar dat absoluut niet nodig hebben. Iedereen betaalt dus, voor iets waar de allerzwaksten (kijk-en luistergeld, de allerzwaksten in de samenleving hebben hoegenaamd geen tv dus voor hen betekent dat niets) soms niets aan hebben, maar waar anderzijds een heleboel mensen van genieten die dat helemaal niet nodig hebben.

Met mijn inkomen 'subsidieer' ik dus mee bvb het openbaar vervoer van mijn grootmoeder en zij is veel welstellender dan ik. Zijn dat 'sociale' maatregelen???

De gratis politiek zou veeel gerichter moeten zijn als je dat als een 'sociale' maatregel wil verkopen imo.
Rr00ttt is offline