Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Het is al heel wat dat we die democratie wìllen invoeren. Daarin schieten andere partijen schromelijk tekort.
|
De fouten van andere partijen vergoelijken nooit het eigen tekortschieten.
Ik heb trouwens sterk de indruk dat jullie enkel de democratie op maat van jullie eigen partij willen snijden: i.c. een democratie met meer mediaaandacht voor kleine partijtjes (oa......

) en evenveel (desnoods even weinig) partijfinanciering uit staats of privékas dan anderen.
Citaat:
Het BROV kan naar onze mening pas representatief zijn voor een maatschappij als het mediagebeuren er ook representatief voor is, bijvoorbeeld. En u weet ook uit de formele logica:
p als q <==> niet q als niet p ,
dus eerst die aanpassing van het mediagebeuren.
|
Zoals ik dus hieboven vermoedde: aanpassing op (eigen) maat.
Uw 'media-argument' gaat a fortiori op voor representatieve systemen.
Dus al uw stennis omtrent de media is irrelevant.
Democratie behelst het onverkorte besturen zoals de burger het wenst.
Point final.
Citaat:
Wij zijn voor een bindend referendum, maar onder voorwaarden: afschaffing partijfinancieren, een man een stem, gelijkwaardige aandacht voor iedereen, geen schendingen van de mensenrechten kunnen beslist worden,...
|
Democratie kan je niet verbinden aan voorwaarden.
Ofwel is het volk souverein ofwel niet.
In uw programma is trouwens van uw 'conditionele directe democratie' geen spoor terug te vinden, ondanks belofte. Tenzij er recentelijk eenzelfde aanpassing gebeurde onder invloed van echte democraten zoals indertijd een aanpassing van de 'historische argumenten' onder invloed van historisch onderlegde flaminganten (uw god betere het)
Citaat:
Misschien, als u ons programma grondig gelezen had, waren u de volgende zinsneden opgevallen:
"De B.U.B. vertrekt vanuit een visie waarin de mens centraal staat."
"Iedere partij heeft recht op gelijke zendtijd in verkiezingscampagnes én wanneer er referenda zijn."
|
Is het dat?
Jullie bepleiten dus geen referenda, doch enkel zendtijd in geval van.
Sorry, maar met dergelijke kluitjes stuur je mij niet (meer) in het riet.