Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander
2
Ik zou van 'geen' 'uiterst terughoudend' maken. Verder helemaal eens.
|
Ligt volledig in lijn met het "uitzonderingsgeval" ik aanhaal.
Citaat:
Op welke uitzonderingen doel je?
|
Daar heb ik geen antwoord op, maar het in de kast hebben liggen van opties indien er een "noodgeval" voordoet is zeker geen stom idee.
(Doemsday scenario- de Sci Fi novel "De Afmars Der Vrouwen- waarin een chemisch wapen 99.9% van de vrouwen onvruchtbaar maakt)
Citaat:
Precies mijn punt. Als je selectie wil toepassen, om de beste 'resultaten' te houden en de rest te vernietigen, pas dat dan toe op onbevruchte eicellen en op zaadcellen. Eenmaal bevrucht, betekent vernietiging de dood van een beginnend mens.
|
Daar zit een klein probleempje. Je weet nooit op voorhand op welke manier de genen combineren. En de pech zit in een klein hoekje.
Als je op voorhand alle genen die een slechte combinatie kunnen vormen verwijderd, dan het je niet veel meer over.
Trouwens, er is nog een factor die misvormingen/handicaps in de hand werkt, en die zijn niet noodzakelijk te zien in een korte termijn na conceptie.
Omgevingsfactoren. Ik wil de genetisch gezonde gedrochten geboren uit moeders in zwaar vervuild gebied niet de kost geven.