Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Hoe kan je nu in godsnaam de straf van een mens helemaal gaan uitdrukken in geld?
|
Dat lijkt me nu niet zo moeilijk? Alles
kost immers wel 'iets'?
Citaat:
In één van die teksten staat dat de borg helemaal economisch moet berekend worden en dat het vrijlaten van mensen de facto neerkomt op het feit of ze economische schade berokkend hebben en hoeveel ze eventueel nog kunnen berokkenen.
Waanzin gewoon.
|
Wat is daar nu 'waanzinnig' aan?
'Economische' schade is
ook een kind aanranden of iets dergelijks. (Dat is een gigantische schade en behoort dus ook radicaal vergoed te worden én daarbovenop kan iemand nog eens geëxcommuniceerd worden, of iets dergelijks.) Lijkt me een beetje beter dan iemand 3 jaar land - waarvan 2 voorwaardelijk - op te sluiten en daarna
terug slachtoffers te laten maken enzo?
Ik denk dat gij een veel te nauw begrip hebt van 'economie' ten opzichte van die teksten...
Edit: Ik denk dat met 'borg economisch berekenen' bedoelt wordt dat de borg betaald wordt in functie van 'wat als hij zich terug misdraagt'. Immers: dan moeten er weer kosten gemaakt worden om hem op te speuren, te vervolgen, etc. Lijkt me nogal wiedes dat iemand pas wordt vrijgelaten als daar zowat zekerheden voor zijn?
Dat lijkt me nu wel degelijk beter dan mensen te arresteren en te vervolgen en op te sluiten op kosten van slachtoffers?