Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2008, 16:41   #25
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Maar toch dit: Een klein voorbeeldje van wat iemand anders elders nog geen uur geleden gezegd heeft, ik moest dus nog niet eens ver gaan zoeken.

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=19156

Is dat niet hetzelfde als in de rede vallen? Maw, Pindar wordt hier door velen "gepakt" op spam verspreiden in de draad.

Maar een ander creatuur (waar ik het over heb), die dagelijks op 5 draden zijn compleet onnozele shit komt uitkappen tussen discussies door, dat kan dan weer wel??

Double standards...
Ik zie geen double standards, hoor.

De meeste posts van Pindar waren niets anders dan copy-pastes, eventueel aangevuld met "Wel, wel, wel", "Nuff said" of andere gelijkaardige onzin.
Dat is inderdaad storend, vooral omdat Pindar het anderzijds systematisch vertikt om op kritische vragen over zijn eigen posts in te gaan.
Pindar is echter niet verbannen omdat sommigen (zoals de Hertog, of ik) zijn forumgedrag storend vonden. Hij is (naar ik vermoed tijdelijk) verbannen omdat zijn copy-pastes formeel verboden zijn op dit discussieforum (een wijze regel, imho).

Ik wil best aannemen dat je je stoort aan de posts van een bepaald iemand. Je moet zelfs aan niemand uitleggen waarom dat zo is. Tenslotte is het ons volste recht een hekel aan iemand te hebben.
Dat op zich is echter geen reden voor de moderatie om dat bepaald iemand te verbannen. Daarvoor moet hij het forumreglement overtreden.

Sommigen (ik weet niet of jij daarbij hoort, dit is in elk geval niet naar jou toe gericht) doen soms heel stoer op dit forum, zo van: "ik ben mans genoeg om niet bij de mods te gaan mekkeren".
Fout, vind ik.
Als het door jou geviseerde forumlid het forumreglement schendt, en zeker als dat storend werkt, geef hem gewoon aan, en hij zal, evenals Pindar nu, een weekje forumvakantie krijgen. Het kan het forum enkel ten goede komen.
Is hij sluw genoeg om net binnen de regels te storen, negeer hem gewoon.

Wat het "in de rede vallen" betreft.

Irl kan je er weinig tegen doen als een onverlaat je voortdurend onderbreekt.
Hier gelukkig kan je daar wel iets tegen doen: de posts van de stoorder negeren. Als je daar degelijke redenen voor hebt, moet je niet vrezen dat jouw "niet reageren" geïnterpreteerd zal worden als argumentatieve onmacht. Intelligente forumleden zullen wel zien wat er aan de hand is.
Uiteraard, mocht je iemand negeren omdat je zijn kritiek inhoudelijk niet aankan, dan val je voor ieders ogen door de mand.