Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2008, 19:12   #151
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
bwa, ik wil iets uit u krijgen, maar idd - mss is dit tevergeefse moeite.
Ge wilt vooral uit mij krijgen dat er een overheid opgericht moet worden - geef maar toe!

Citaat:
Ik zou willen weten hoe libertariërs concreet het behoud van de rechtstaat kúnnen garanderen (rechtspraak op een manier die gelijk is voor alle burgers van het land, en die volgens gelijke principes loopt, dezelfde wetten, etc).
Waarbij 'concreet' natuurlijk betekent: toon aan dat het zal gebeuren onafhankelijk van het gegeven of mensen dat willen.
Dat wil je. Je bent helemaal niet geïnteresseerd in mogelijkheden.

Alé; een poging. Overal ter wereld, doorheen heel de geschiedenis, zijn er op 'privé'initiatief rechtspraak geweest. En neen; dat was niet altijd en overal 'corruptie alom'.

Citaat:
Bovendien wil ik ook weten hoe ze concreet invulling zouden geven aan een aantal gemeenschappelijke voorzieningen, die blijkbaar allemaal geprivatiseerd zullen worden (of op "gemeenschappelijke basis"). Wie zal de politie vervangen? de wijkagenten zowel als de voormalige rijkswacht?
Mensen die dat willend oen tegen een vergoeding?

Citaat:
Bon, nog nooit CONCREET antwoord op gekomen. Alleen maar moeilijke woordjes en nietszeggende paragrafen, citaten van dwaze "denkers", etc.
Maar oh zo weinig realiteitsgehalte.
Omdat wat jij met CONCREET hetvolgende bedoelt: 'ene overheid'. Dat is het enige wat voor u CONCREET is. Dat is het enige wat voor u conceptueel kenbaar is.
Tjah.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden